Soooo tired!

Händer inte så mycket om dagarna. Är typ sjuk. Har ont i hela kroppen. Det bara hugger överallt och ena ögat gör ont så fort jag blinkar. Nu blir det äntligen läggdags! Hoppas alla haft en bra Valborg!


.

20130410-235354

Tröttsamt

Jag är så himla trött på att vara singel. Jag är en riktig förhållande människa. Har varit singel i två år i maj och jag har börjat må så himla dåligt över det på sista tiden. Tror det är för dom jag umgås med har någon som dom delar allt med. Börjar bli riktigt tråkigt att vara den enda som inte har någon. Det är knappast så att jag alltid går runt och tänker på det men ibland kommer det stunder då jag känner mig jätte nere och blir ledsen och anledningen är för jag känner mig så ensam. Singellivet är otroligt skönt men jag vill ha någon att dela saker med. Små tjafsa, ringa, smsa, pussas med, kramas med, ta hand om och bry mig om lite extra. Saknar närheten och känslan man har i magen.

Fredag

Har haft Lindah här sen i tisdags och igår åkte hon hem. Vi har haft super mysigt och igår var vi och såg Robin Stjernberg när han hade en liten spelning i dn skrapan. Idag har jag varit i centrum med Jennie, vi var förbi mitt nya jobb och skrev på kontrakt så nu har jag skrivit under kontrakt till augusti. Har som sagt inte jobbat sen i juli så det ska bli jätte kul! Dessutom är det något jag tycker om att jobba med, jobba med äldre människor. Super kul! 

Allt börjar falla på plats men lite kärlek skulle inte sitta helt fel.

Godnatt

Imorgon ska jag med mamma på ultraljud sen ska jag till skolan. Slutar halv fyra imorgon. Ikväll har jag gjort naglar på Ronja. Nu har jag läst bloggar och ska nu sova! Godnatt.

Måndag

Kom hem från skolan för ett tag sen. Började dagen med medicin sen åkte jag och Ronja hem till henne sen skjussade hon mig till en föreläsning vi skulle på vid 13.15. Den handlade om demens och var intressant men jag var så trött att jag inte kunde hålla ögonen öppna så i halvtid gick jag därifrån. Tog en promenad hem och jag måste verkligen bättra på konditionen känner jag!

Everything that kills me makes me feel alive.

 

4 veckor

Efter fyra veckors praktik så är jag efter idag inte längre praktikant. Fällde några tårar när jag kom hem. Har trivts så himla bra på min praktik både med personal och dom boende. Jag önskar att jag kunde gå dit varje dag resten av livet men imorgon börjar skolan igen. Och imorgon är det en vecka kvar tills jag börjar jobba på hemtjänsten. Ska bli spännande!

Läskigt men sant!


Tröttare än tröttast

Börjar bli jätte trött nu. Kom hem från praktiken vid 21.00. Haft en jätte bra dag där och längtar lite till på fredag när jag ska dit igen. Imorgon är jag ledig och vilket bättre sätt kan man spendera dagen på än att gå och färga håret och bli ompysslad? 

Ett år sen jag var på en salong sist. Det var i skolan. Ska bara komma på hur jag vill ha håret... Jävla skit att det ska vara så svårt. Rödbrunt, ljusbrunt, rött, ombre, svart, blont?

OneRepublic








Nytt jobb

Jag har inte jobbat sen i juli förra sommaren och nu har jag fått ett jobb. Känns hur bra som helst. Lite läskigt över att jag går sista månaden i skolan men vill man så kan man. Jag får se till att plugga så fort jag inte är i skolan eller jobbar. Jag börjar den 29 april och det ska bli jätte kul :) Kommer jobba på hemtjänsten i Tyresö.

Life's too short to wake up in the morning with regrets. So love the people who treat you right, forgive the ones who don't. Believe that everything happens for a reason. If you get a chance, take it. If it changes your life, let it.

 

Regn

Idag börjar vår sista vecka på praktiken vilket är jätte sorgligt. Jag älskar min praktik och vill inte sluta där. Jag ska försöka prata med någon där om ifall jag kan få extra jobb eller något för jag kommer sakna ihjäl mig efter det stället annars. Idag ska jag vara där 16.00-21.00 och efter det blir det direkt hem för att kolla på biggest loser.

Depressed

Alltså jag saknar mitt USA liv mucho. Att vakna brevid Lindah på morgonen och se hennes ena öga öppnas. Vi umgicks iprincip jämt och när vi inte umgicks och sågs igen så kändes de som att vi var ett sånt där gammalt förälskat 80 års par. Jag saknar våra middagar, vinkvällar, filmkvällar, nudlar på natten, cheetos, sushi, pepsi, vatten, värmen, klagandet på värmen, svett, tårar, lycka och sorg.

Kunde jag spola tillbaka tiden så skulle jag göra det för jag kan stolt säga att jag aldrig i mitt liv skrattat så mycket som jag gjort tillsammans med henne. När jag gick och la mig på kvällarna så kände jag mitt 10-pack på magen. 

Hade jag fått välja hade jag varit med henne i Santa monica föralltid. Det låter som ett kärleksbrev och det kan jag väl säga att det är för hon är en av dom bästa vännerna som finns. När jag mådde dåligt kände hon av det och tröstade mig utan att jag visade att jag var ledsen. Hon visade mig alla fantastiska platser som är min största kärlek i livet. Hon fick mig att förbättra min engelska och gav mig minnen för livet. Har bara träffat denna kära dam 2 gånger sen i september, märks det att jag saknar henne eller? Hon är helt enkelt bäst. 

Sweet dreams!

Nu blir det läggdags för mig. Blir hemma från praktiken imorgon också. Känner mig inte helt kry än. Får yrsel så fort jag reser mig och har huvudvärk/värk i halsen. Menmen, bättre de så jag blir frisk till på måndag när de är en ny vecka på praktiken!

När jag är sjuk vill jag kolla på tv-serier.

Alla mina älsklings serier har uppehåll just nu. En del för en längre period och en del någon vecka. 

Revenge - 28 april

The vampire diaries - 18 april

Pretty little liars - 11 juni

The lying game - verkar inte ens börja igen.

Det är väl dom serierna jag nördar mest. Sen kollar jag på keeping up with the kardashians som också har uppehåll men börjar i juni, kourtney and kim take miami, the carrie diaries och hart of dixie. Måste väl säga att jag är en serie nörd. Men de är perfekt, speciellt när man är sjuk och på vintern finns det inget bättre att göra än att vara inomhus. 

Hjärnskadad

Jag pratar med mig själv hela tiden, i huvudet, på engelska. Alltså när jag tänker så gör jag det på engelska. Låg och tänkte på det igårkväll innan jag somnade.

I love you with all my heart!


Jävla skit

Är fortfarande sjuk. Varken ipren eller alvedon gör de bättre. Svettas och är super varm. Har förbannat ont i halsen, nyser hela tiden och ont i kroppen. Snoret håller sig på plats bättre än innan men de är halsen som gör fruktansvärt ont. 


Tänkte verkligen kämpa mig till praktiken idag men ringde nyss och sjukanmälde mig, för fjärde dagen. :( Kan jag aldrig bli frisk? Har iofs känt på mig i flera veckor att något är på gång och för en vecka sen på jobbet så var jag helt knallröd av att ha skurat golvet på jobbet och svetten rann och sen dess har jag varit sjuk. Extrem huvudvärk i fredags och i lördags bröt förkylningen ut. Har varit sängliggandes sen dess. Bajs!

Virus

Har haft något virus i kroppen eller så blev jag dålig av vaccinet jag tog i torsdags för sen dess har jag mått dåligt. I lördags vaknade jag av en förkylning som bara blivit sämre och sämre. Vågar inte säga att de är bättre nu för jag mår fortfarande pyton. Har missat tre dagar på praktiken och jag saknar den massor. Hoppas verkligen jag mår bra imorgonbitti. Godnatt!


True


ha
















Hahaha

























Gårdagen

Jahaja, igår tog jag ut min äckliga p-stav. Den gjorde mer ont än nytta. Fick tusen biverkningar av den och inte nog med att den hjälpte mig och gå upp 25 kg i vikt. Nu är den ute och jag hoppas att jag kommer må som en prinsessa nu!

Efter det så tog jag första sprutan av gardasil vaccinet. Livmoderhalscancer sprutan. Fick biverkningar av den också. Dom sitter fortfarande i lite men ska äta frukost och se om jag mår bättre sen. 

Är ledig från praktiken idag och imorgon så idag ska jag fira min födelsedag som är imorgon. Jag blir hela 21 år. Gammal tant. Snart i alla fall för åren går sjukt fort. Wellwell, blir till att dricka fanta och rose i solen om några timmar! :)

Hängig

Känner mig jätte hängig. Är jätte trött och känner mig tjock i huvudet. Skit jobbigt. Hoppas det är bara för jag är så trött. Blääää! Ska försöka sova och hoppas på att de försvinner! Godnatt.

Tuesday

Ligger i sängen och fryser ihjäl. Kände mig lite hängig imorse när jag vaknar, lite som en början på en förkylning. Jag och Lily tog oss i alla fall iväg till Jennie och lekte med henne och Tyson. Hon bjöd på bullar och visade deras nya lägenhet sen gick vi ut och så fick hundarna busa. Ska mysa ner mig framför en film nu. 

Ledig

Jobbade 07.00-15.30 idag och har efter det hängt med Ronjis, ätit middag med min bror och suttit i sängen. Är super trött och har ont i hela kroppen. Igår jobbade jag 16.00-21.00. Kvällspassen är inte alls lika jobbiga. Nu är jag i alla fall ledig i två dagar, väldigt skönt och behövligt! 

Ska hoppa ner i ett bad och sen kolla tv-serier tills de är läggdags. 

Klickat hem en vårjacka!


RSS 2.0