Sjuk

Min näsa/huvud kan sova ett par dagar. Nu är jag vaken för jag kan inte andas så därför är de inte ens någon ide och sova. 

Ska snart gå hem till min mamma sen ska jag åka med min mamma och bror på en shoppingrunda! 

At Johanna's place.

Blev hämtad av mamma tidigare idag för jag skulle ha med massa grejer till imorgon sen åkte vi till centrum och köpte lite smycken. Åt middag med familjen sen gick jag till Johanna. Nu har vi kollat på paradise hotel och ska nu se en film sen blir de lite skönhetssömn inför morgondagen. 




Helvete

Börjar bli sjuk. Timingen är ju sämst! Inte så mycket och göra åt saken. Imorgon åker jag med mina nyårs saker och sover hos mamma. Nu ligger jag i sängen och kollar på film. Ska ut med hundarna en sista runda sen blir de sova! 





Stay the night

Ligger i sängen. Ska väl snart försöka ta mig upp härifrån. Är förkyld. 

Ska köra brun utan sol och sätta i löshår idag. Fab! 




Lördag

Åkte till Tyresö imorse och betalade räkningar. Fick skjuss av mamma till centrum där jag inhandlade lite godis till nyår samt ett par strumpbyxor som jag ska ha till min klänning. Sen åt vi lunch och sen hemåt igen. Nu håller vi på i tvättstugan sen blir de tvkväll. Sparar batterierna till nyår.

Imorgon blir det däremot full fart. Ska till Tyresö och tvätta, sätta i löshår och hämta Cira. Sen ska jag göra naglar på Lindah.

Craving

Idag är en sån dag som jag saknar USA extra mycket. Får sån ångest när jag tänker på det och skulle göra allt i världen för att åka tillbaka. Ska göra allt för att åka dit 2014. Efter nyår blir de till att söka jobb och försöka jobba så mycket som möjligt vid sidan av skolan! Saknar verkligen allt med USA just nu. Mitt liv där borta.

Friday

Vaknade för 40 minuter sen och har varit ute med min hund. Ska strax hoppa in i en dusch för att sen åka iväg och äta lunch med min pappa och bror. 

Sen har jag lovat Lindah att åka in till stan och spana in Michael kors butiken samt gå förbi starbucks. Måste även till systemet!

Tv

En bättre kväll i min lägenhet. Idag är en sån dag jag skulle vilja bo här resten av livet men å andra sidan så har jag ju sällskap nu. Vill inte bo själv. 




Torsdag

Mötte upp Lindah tidigare sen åkte vi till mig sen gick vi och handlade sen gick vi hem till mig och lagade mat och nu kollar vi på tv. 

Börjar känna av paniken av att inte ha några pengar. Fick inte en enda krona från CSN den här månaden och det suger! 

Imorgon ska vi förbi Tyresö och uträtta lite ärenden. 

Julafton

Hade en super mysig julafton. Började med frukost med hela familjen sen blev det Kalle med familjen, Sandra, min moster och kusin. Efter Kalle va de middag sen gick jag och Sandra hem till Johanna sen drog vi och festade. Har legat och sovit hela dagen, vaknade 19.30 och nu ska jag sova igen. 

Har bestämt mig för att sluta dricka efter nyår! Har sagt det hur många gånger som helst men nu ska jag faktiskt hålla det. Blir till att träna och äta rätt. 

Godnatt, puss.

Godnatt

Nu är det läggdags! Efter en toppen helg så är de nu dags för lite julafton vilket jag älskar. Tråkigt bara att de inte är någon snö! Blir en super mysig jul i Tyresö med familjen.

Godnatt

Är sådär härligt trött när man bara längtar efter att få sova. Godnattis! 

Jahaja

Fyra frågor om förhållanden.
Är du singel? Ja.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Ja, det gör jag! 
Hur många har du varit kär i? Riktigt kär har jag varit i en person.
Är du kär just nu? Nej.

Nio frågor om dig själv
Namn? Jennifer Nordberg.
Smeknamn? Jeffa, har suttit i sen i femman.
När fyller du år? 6 april.
Några piercingar? Öronen och naveln. Hade hål i tungan när jag var 16.
Vad har du på dig just nu? Trosor och t-shirt.
Vad tycker du mest om hos dig själv? Att jag är snäll.
Vad är du bra på? Jobba inom sjukvården.
Sover du hellre själv än tillsammans med någon? Tillsammans med någon såklart.

3 frågor om dina vänner
Vem vet allt om dig? Caroline.
Vem är den roligaste av dina vänner? Caroline.
Vem är snyggast av dina vänner? Caroline.

5 frågor om idag
Vad har du gjort idag? Sovit och kollat tv-serier.
Vad ska du göra nu? Klä på mig och barnen för att sedan gå på ett viktigt möte.
Har du gjort något dåligt idag? Mer än att inte gjort något vettigt överhuvudtaget?
Vad har du ätit idag? En tacos.
Vad händer idag? Sova.

Annat
Hur mår du just nu? Jag mår bra.
Är du hungrig nu? Nej.
Vad är klockan nu just nu? 23.32
Vilka sidor på Internet är du inne på just nu? Blogg.se och facebook.

Musik
Lyssnar du på musik just nu? Ja, Eminem - stronger than I was
Vilket är ditt favoritband/artist? Har ingen speciell men Eminem är grym.
Vad gillar du för musik? Allt möjligt.

Kärlek
Har du kysst någon idag? Nej
När kysste du någon senast? Igår
Är du romantisk? Ja typ.
Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Jag vill ha ett förhållande.
Har du varit tillsammans med två samtidigt? Nej haha.
Vem sov du senast bredvid? En kompis.
Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Dom var väl runt tonåringsåren.
Hur ska din tjej/kille vara? Rolig, spontan och ärlig.


Lovely Friday

Imorse blev det frukost med mamma och Noah, shopping i Farsta centrum där de till en början var helt omöjligt att hitta parkeringsplats, BVC där Noah fick 3 månaders sprutor, middag och sen filmtittande.

Kollade på svenska hjältar tidigare och jag hatar verkligen hatar cancer. 

Nu ska jag sova och imorgon har jag blivit bjuden till grannen för tacos och margaritas! 

Du verkar vara en snäll människa.

Har ni någon gång känt att ni vill lära känna någon som förmodligen inte skulle vilja lära känna er? 

Onsdag

Har fått min mens för första gången på flera månader och min kropp strejkar så nu ligger jag i soffan sjuk och orkeslös. Ska egentligen ta mig hem senare idag men tror inte att jag orkar de. Är hos mamma i Tyresö och hon kommer inte hem förän imorgon så då får jag lite sällskap. På fredag ska vi och kolla på nyårsklänning. 

Bakis

Igår va de fest hos Johanna. Hade jätte kul sen drog jag till en annan kompis och efter ett tag drog jag tillbaka till Johanna. Ligger här i hennes soffa och undrar varför jag drack igår. Väldigt onödigt med tanke på hur mitt huvud känns idag. 

Väntar på att Sandra ska komma så hon får bjuda på mat. Längtar tills imorgon när mitt och carolines PH norge lan fortsätter. 

Vet hon om att du frågade mig om att flytta med utomlands?




Bästa/sämsta

Det bästa är att jag går ner i vikt och gillar min kropp. Det sämsta är att jag måste köpa massa nya kläder. 

Fredag

Fredagar är den bästa dagen i veckan, enligt mig. Jag bara älskar fredagar. Man vet att man har en hel helg ledig. Iofs är jag ju ledig i exakt en månad till, vilket suger men samtidigt är hur skönt som helst. Jag hatar att inte ha något och göra. Kan ju göra vad jag vill men blir tokig utan rutiner.

Anyways, ska iväg och handla julgran med min mamma, baka lussebullar och julkola sen ska vi avsluta dagen med middag. Super mysigt! Ska få mysa massor med min gudson som är min lillebror. Han är så fin! Juste på tal om det så ska vi sätta oss och planera hans dop också!

Go

Ligger i sängen, börjar bli förkyld. Min lägenhet är 16 grader kall så jag har frusit ihjäl inatt. Ska kolla lite serier nu sen ska jag boka tvättid. Så skönt och vara hemma igen! 


9 veckor mellan första och andra bilden! 

Slut som artist

Igår firade vi att vi slutade andra terminen av tre. Gick och la oss kl.7.30 imorse. Nu blir det fokusering på skolan, mat och träning. Party hard or go home. Har sovit tills nu så blir lite mat sen sova igen. Ska nog ta och åka hem till mig. 

G2

Sitter just nu i en frisörstol i Gustavsberg. Min lil siz går i skolan här och hon behövde en kund att färga håret på. Nu färgar hon håret på mamma och jag passar Noah. Sen ska vi förbi Farsta centrum sen till Tyresö. 

Wild and crazy

Jag vill göra något wild and crazy. Jag vill skaffa ett jobb, spara massa pengar och åka iväg några månader. Några månader till USA, någon månad till Thailand. Lång weekends till Storbritannien, Italien, Frankrike. Jag vill ha ett år med massa äventyr, åka till länder jag aldrig varit i. Det får nog bli något att sträva efter. Jag ska nog börja söka jobb och ta ett paus ifrån studierna för att kunna jobba och spara massa pengar. Frågan är hur jag ska göra med min lägenhet. Vill verkligen mer med livet än att ruttna här hemma.

Andra advent

Ligger i soffan och väntar på att gå till bussen. Blir hem sen över till grannen och ha filmmys och andra advents frukost/lunch. Gosigt! 

Hemgång

Efter en vecka i Tyresö har det idag blivit dags att röra sig hemåt. Ska bli skönt att komma hem till sitt egna. Ska försöka ta tvättstugan idag också. Blir middag och film med min saknade granne. 

Skönaste dagen

Började dagen med en väldans massa mys, låg och drog mig i sängen till kl.14 sen började jag göra mig iordning, drog till Jennie, drog och mötta Johanna och hämtade Cira, drog hem och har kollat på film. En av mina favorit filmer, something borrowed. Nu ligger vi i sängen och ska sova! Godnattis.

Dogsitter

Ligger i jennies soffa just nu. Har legat här i några timmar. Är hundvakt så har varit ute en sväng med dogsen. Snart kommer dom hem så då blir de till att möta upp Johanna en stund sen hem. 

Fullspäckad dag

Ska äta lunch med pappa och handla dricka till ikväll. Sen ska jag iväg på en sorg föreläsning med klassen. Efter de blir de hemma och göra sig iordning för att sen dricka lite vin. 

Thirsty Thursday

Har städat hos pappa hela dagen sen mötte jag upp Jennie och lämnade Lily. Så Lily ska sova hos henne några dagar. Jag och Cira fick Johanna över på middag och nu ligger vi i soffan. Jag har tagit ett långbad. Välbehövt efter denna dag. Ska försöka sova tidigt idag med tanke på att jag sover som en kratta nu för tiden.

Imorgon blir det ett glas vin eller två! 

Torsdag

Sovit som en kratta inatt. Vaknat två gånger i timmen och varit uppe och kissat ex antal gånger. Usch fy och blä. Ska äta lite frukost sen ska jag gå och städa hos min pappa. 

Natti

Huvudvärk verkar vara min dagliga kvälls"rutin" nu för tiden. Ligger i sängen nu och ska sova. Imorgon står storstädning hos pappa på schemat. Happy thursday! 

Onsdag

Får hela tiden för mig att de är torsdag idag men de är de ju inte. Gick hem till Jennie imorse med Lily sen va vi där i flera timmar. Kom hem för någon timme sen och har ätit middag med Johanna men hon drog hem för en halvtimme sen så nu ligger jag nerbäddad i soffan. Har ingen energi alls. 

Godnatt

Blev middag med Johanna sen la jag mig i soffan och har legat där hela kvällen. Nu ligger jag och Cira i sängen och ska sova. Ska försöka flörta hit mig Lily också. Hoppas inte de regnar imorgon! Godnatt.

Fantastisk

Den här fantastiska människan träffade jag i torsdags. Helt underbar!




Gold

Har äntligen fått min nya iPhone s i guld. Är kär! 

God natt

Vaknade för en timme sen och har legat och dragit mig i sängen tills nu. Ska ta mig upp och äta frukost nu sen en dusch och göra sig iordning för den här dagen.

Frukosten består av julvört, julskinka och senap. 

Tv-kväll

Är hos Johanna och har varit här i några timmar. Nu blir de tv tittande innan man ska hem till djuren. Imorgon har jag en fullspäckad dag. Mysigt! 

Måndag

Va så extremt trött imorse att jag gick och la mig igen efter att ha varit uppe i en timme typ. Sov till halv tolv sen gjorde vi oss iordning och drog till centrum. Blev lunch och fika med moster och mamma. Imorgon blir det dit igen för att gå till ungdomsmottagningen och hämta ut ett paket! 

Har griljerat en julskinka som jag ska äta från nu sen blir de till att gå till Johanna om en stund.

Skrattretande

Skadeglädje är den enda sanna glädjen. Ett ord, patetiskt. 

Hahahahaha!

Första advent

Vilken skillnad det är på december det här året till skillnad från förra året. Nu känns de som oktober och inte december. Jaja, började morgonen hos Johanna med julvört till frukost. Nu ligger jag nybadad i soffan hemma hos mamma. Väntar på att dom ska komma hem så ska vi åka hem till mig och hämta lite saker för de blir till att vara i Tyresö i veckan med mina hundar. 

Senare blir de nog till att gå över till Johanna. 

Dagsläget

Förra årets läge




RSS 2.0