Midsommar

Ojoj vad tiden går fort/sakta. Datorn ligger och blir dammig måste jag säga. Firade iaf midsommarafton igår som dom flesta andra och hade super trevligt. Var vid slottet och sen på middag hemma hos Ronja med henne och Emma sen tog vi oss till notholmen och bara mös. Fick bli årets första dopp igår också och de var hur skönt som helst. Älskar och bada! 

Har iallafall kommit in på nästa termins kurser nu så den 15 augusti börjar jag termin 2 av 3 totalt. Längtar lite faktiskt, kommer bli hur kul som helst. Kommer läsa medicin 2, vård och omsorg 2, psykologi och etik och livsfrågor. 


Har ingenting speciellt att göra om dagarna för tillfället. Sover i vanliga fall till halv åtta som senast på morgonen men nu för tiden vaknar jag kl.10.30 typ. Har väl vänt lite på dygnet antar jag för brukar annars lägga mig senast tio och nu kan jag vara vaken till efter två haha. 

Ska försöka bli lite bättre på att blogga frånochmed nu för de är alltid kul och kolla tillbaka på vad man gjort och speciellt vad man gjort under sommaren!

Bloggtorka

Haha skulle skrivit ett inlägg häromdagen men de hade inte skickats. Sitter iprincip aldrig vid datorn just nu så har inte haft någon tanke på bloggen. Har inte hittat på så mycket sen sist. Har ju sommarlov så dagarna går väl ut på att sova ut och göra vad man känner för. Spenderat varje dag med Ronja än så länge så de har varit kul.


In the end, we only regret the chances we didn't take.


True


En sten har lyfts från mitt hjärta.

Vill gärna skriva i bloggen men vet inte vilka som läser, helst vill jag kunna skriva vadsomhelst. Jag kommer berätta för er inom sin tid. En sak jag kan berätta som jag är väldigt glad över att jag skickat in min ansökan för nästa termin. Känns super roligt verkligen.

tpl

Känner mig riktigt trött på allt och alla just nu. Jag ska gå under jorden ett par dagar känner jag.

De va de

Kryssningen var sjukt rolig förutom att jag blivit dunder sjuk. Har fått något jävla virus som vägrar ge med sig, började med att jag spydde som en gris (om någon undra) och nu har de gått över till infektion i varenda liten körtel i kroppen, de skär som knivar i mig och jag kan inte andas genom näsan. 

Imorgon är de upp och jobba kl. 7 vilket jag egentligen inte borde för fem öre men men.

Kvarg

Startar dagarna med vaniljkvarg och jag blir lika frälst varje gång. Det finns inget godare. Jag ääääälskar vaniljkvargen! Tack gud för det.

Student

Idag tar min kära kusin studenten, han har varit så duktig som kämpat på även fast han ville ge upp förut. Det ska firas idag sen blir det raka spåret till kryssningen. Nu ska jag fixa mig och sen dra iväg till min moster och se om jag kan hjälpa till med något! Puss

Sååå taggad

Ska bli himla kul att åka iväg på kryssning imorgon. Bara lämna Stockholm för en stund. Har shoppat två nya tröjor som jag ska visa senare. Ska laga tacos till mig och Jesper nu, yummie!

Fun times.

Nu ska jag iväg och möta Ronja. Ska inhandla lite för imorgon för då ska vi på kryssning!!

Keeping up with the Kardashians.

Nu har en av mina serier börjat och de är keeping up with the Kardashians, har kollat igenom varje avsnitt av alla deras olika serier. Väntar på att mina andra favvo serier ska börja som den lilla serienörden jag är.

Pretty little liars börjar den 11 juni.
The vampire diaries börjar i oktober.
The lying game vet man inte när det börjar.
Revenge står det bara att de börjar 2013. 

English

I majoriteten av mina drömmar så pratar jag och alla i min dröm engelska, så är det hela tiden. Kan drömma flera saker men i minst en av drömmarna så pratar jag engelska. USA har gjort mig psykiskt störd typ haha.

Yum

Utbildningen i lyftteknik gick väldigt bra, de var roligt och några man känner var där så de va kul. Nu ska jag göra naglar.

Lycka

Liten del av livsglädjen kom precis tillbaka. Jag trodde att min semester var körd ett tag pga en kass jävla lön. Nu gick jag in och kollade igen och såg att jag får dubbelt så mycket än vad som stod sist. Så nu kan jag åka min semester, hääärligt! 

Lök

Har precis bäddat rent och dammsugit här hemma. Jag lökar sönder i den här kvava värmen. Ska börja röra mig om någon timme. Måste förbi banken och fixa lite. 

Music

 


 

LA

Mitt hjärta blöder, bokstavligt talat. Jag mår så dåligt och blir aldrig av med den här saknaden. Jag är på helt fel plats här i livet. Jag har en sån längtan, längtan tillbaka till det som kändes som mitt hem genom att bara gå utanför flygplatsen. Jag kan inte sluta tänka på Cali. Har inte gått en timme utan att jag tänkt på USA och så har det hållt på enda sen jag kom hem i september. Jag har en sån ångest i kroppen och känner att jag inte kan andas till hundra procent. Jag har aldrig i mitt liv längtat efter något så mycket som jag längtar tillbaka dit. Ni som har varit där förstår nog vad jag menar. Jag känner mig inte hel. Jag har börjat komma underfund med att det är de här som tynger mitt hjärta och gör så jag inte känner mig lycklig. Jag har just nu dom bästa vännerna och trivs med dom och svenska sommaren men jag är tom, ihålig.

Jag kommer söka till skolan där till vårterminen för de finns inget jag hellre vill än att åka tillbaka. Ska kämpa på med jobb och spara pengar så jag kan åka på min semester i augusti.

 

3 juni

Då var helgen slut, inte för de gör mig så mycket, har ju trots allt sommarlov. Vid 13-tiden ska jag på en förflyttningsteknikutbildning på jobbet ska vara där till 16.30. Har inga planer som helst framöver eller nu ljög jag för på onsdag ska jag på kryssning och innan kryssningen ska jag och kolla på min kusins utspring. På kryssningen blir det till att fira Ronja som fyller 21 på torsdag. Sen står de jobb på schemat!

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

 

Do it.

20130530-224349.jpg

RSS 2.0