Hello

Mitt liv här i Oslo rullar på riktigt bra. Har bott här i två månader nu och jag trivs bara mer och mer för varje dag som går. De blir inte sämre av att träden börjar bli gröna och att värmen och solen kommit hit. Har jobbat på ett och samma dagis nu i 6 veckor och imorgon går jag in på min 7e vecka på det dagiset. Jag trivs som fisken i vattnet och älskar varje minut på jobbet. Man får så mycket av att jobba med barn.

Har även skrivit på kontrakt för mitt nya boende som jag flyttar till den 1 juni. Har även gått och blivit rånad av en cykeltjuv men tack gode gud så ringde en kille dagen efter och berättade att han hade hittat min väska och allt var kvar i den förutom 104 kr. Hann spärra alla mina kort så nu väntar jag på både mitt svenska och mitt norska kort. 

Har hittat mitt favorit ställe här i Oslo och det är lektern. En uteservering på vattnet, helt fantastiskt! Ska dit nu faktiskt och äta lunch med Cassandra.

Ett liv

Det här med att blogga hinner jag inte riktigt med när jag jobbar varje dag och har skaffat mig ett liv här borta. Ska däremot försöka bli bättre för min egna skull för att jag ska kunna läsa och se tillbaka på vad jag gör här borta. 

Nu är det i alla fall påskvecka här i Norge och påsken är större här än i Sverige. Så nu har vi knappt några barn på jobbet vilket har gjort att dom här dagarna har varit väldigt slappa. Idag ska vi ha fem barn och så är vi fyra vuxna. Börjar 10 och slutar 16 men sista barnet går 15 så då får jag också gå. 

Åker till Sverige direkt efter jobbet. Lite ångest samtidigt som de ska bli skönt. Känner att jag slösar mindre pengar när jag är där än här. Åker tillbaka till Oslo på måndag igen.

Det lilla extra.

Oslo har verkligen det lilla extra, jag känner mig så extremt hemma där. Däremot känns de lite jobbigt att åka tillbaka för jag vet att jag blir ensam igen. Å andra sidan så skulle jag verkligen inte vilja stanna här i tråkiga Tyresö. Samma saker hela tiden och inget förändras. Jag älskar mitt liv jag håller på att bygga upp i Oslo. Känns bara tråkigt att behöva fira sin födelsedag själv. Blir till att åka hem och stänga in sig i mitt rum.

Lördag

Har varit i Stockholm sen i torsdags. Mitt tåg var 35 minuter försenat men efter 6,5 timme så fick jag äntligen träffa mamma och Noah på centralstationen. Vi åkte och åt sen åkte vi till centrum och sen åkte vi på middag hos min moster sen träffade jag Tim och Johanna. I fredags så va de fullt ös, läkarbesök, lagade telefonen, shoppade, shoppade och sen drog jag, min pappa och min lillebror och åt middag på olearys.

Åkte sen hem till Johanna och drack och spelade spel med henne och Tim. Däremot så bestämde vi oss vid 1 att vi skulle sova så vid halv två låg vi och sov. Har varit hemma hos mamma sen 9 imorse ungefär och snart ska vi äta middag sen blir det bara till att mysa för fullt. Ska hämta ut ett paket och handla lite saker som jag vill ha med till Norge. Tåget hem går 08:29 imorgon bitti.

RSS 2.0