Fick den här i min lyckokaka idag!




Så stressad

Har varit så himla stressad dom senaste dagarna så har haft spänningshuvudvärk hela dagarna, vaknat en gång i timmen varje natt, varit pigg och rastlös vid 4 på natten, ont i halsen och allmänt jätte trött och pigg på samma gång. 

Idag har jag lämnat nycklarna till min nu gamla lägenhet. Shoppat lite. Ätit mysmiddag med mamma. Packat. Har två jätte stora resväskor som jag ska ha med mig men sakerna får inte plats. Så typsiskt men ska försöka packa om imorgon för jag har några saker jag verkligen måste få med mig.

Nu ska jag försöka sova, har ställt väckarklockan imorgon bitti i hopp om att få sova hela natten och vakna irriterad över att telefonen ringer. Kommer bli bättre på att blogga så fort jag sitter på tåget! 


Ja, jag är typ världens mest glömska människa. 


Haha godnatt. 

Stress

Börjar bli riktigt stressad nu. Har egentligen full koll på allt som ska hinnas med nu tills när jag flyttar nästa vecka. Har iaf blivit av med mitt gymkort, ska fixa det på måndag sen ska jag på middag hos min moster. Imorgon ska jag stå i cafeterian åt min lillebror för hans hockeylag, får sällskap av Caroline sen blir det sleepover hemma hos henne. På lördag ska jag försöka flytta saker från lägenheten till Tyresö. På söndag MÅSTE jag plugga.

Sen nästa vecka blir det till att se till att flytta ut allt ur lägenheten och flyttstäda samt lämna tillbaka nycklar. Betala massa räkningar och packa. Det är mycket i mitt huvud just nu. Har i alla fall två jobbintervjuer i Norge så de känns skönt. 

Med sorg i hjärat.

Imorgon kl. 18 så kommer en kille och kollar på min lägenhet. Antar att han fått den eftersom han får komma på visning. Jag är glad för hans skull men ledsen för min skull just nu eftersom allting bara skiter sig. Är så himla ledsen.

Bajs

Just nu känns allt dåligt inför flytten. Har inte blivit av med mitt gymkort, inte blivit av med mina barstolar, inte flyttat ut ur min lägenhet, ingen bil att flytta möbler i osv. 

Känner mig relativt stressad. Ska försöka plugga massor den här veckan och fixa alla andra saker. Kommer aldrig rekommendera mitt gym till någon annan med tanke på att dom inte ens kan vara schyssta och avbryta abonnemanget pga utlandsflytt och jag kan inte heller frysa det pga att det är studentkort. 


Vill bara sitta på tåget nu.

-8,5 cm.

Sen förra måndagen har jag minskat 8,5 cm i kroppen. Sammanlagt 26,5 cm på två veckor. Jag är jätte nöjd och ska fortsätta kämpa. Flyttar nästa vecka så då blir det inget mer gym utan då får jag köra stenhårt på promenader och hemmaövningar. Ingenting känns bra med flytten just nu men har skrivit mitt kontrakt till 19 juni så har inget val. Blir förhoppningsvis bra trots allt.

14 februari

Som alla redan vet är det alla hjärtans dag idag. Jag hatar kärlek så jag tycker det är överskattat. Fick mc Donalds till middag utan bröd såklart. Fick även rosor av min mamma som är jätte fina! 

Nu ska jag sätta på mig lite smink så får vi se vad som händer. Puss




Vill ha.

 

Kvällsträning

Situps har blivit min kvällsgrej. Gör alltid 50-100 situps innan jag lägger mig. Kör plankan också. Imorgon ska jag ta mig en promenad till gymmet har jag tänkt. Är sååå taggad på att klara mitt nya mål och det är att gå ner 5 kilo till. Förhoppningsvis till den 14 mars, det är iaf tanken sen om jag klarar det får vi väl se. Blir hårdträning. Kosten har jag inte slarvat något med förutom att jag inte äter så speciellt mycket mer fett än vanligt. 

Nåväl, imorgon är det exakt en månad kvar tills jag flyttar och jag längtar!

Torsdag

Här hemma håller vi på för fullt med att fixa inför dopet på lördag. Jag är så sjukt trött, är helt slut i hela kroppen. Gick upp vid kvart i nio, brukar gå upp vid typ 10.15 så det är nog därför. Imorgon ska jag och mamma träna sen blir det baka massor inför dopet. Har sån sjuk abstinens efter kolhydrater just nu att jag skulle kunna lägga mig på golvet och gråta. Däremot vill jag verkligen verkligen inte äta det för jag vill gå ner ännu mer i vikt. Sen förra torsdagen har jag gått ner 1,5 kilo vilket resulterar i att jag gått ner 4,3 kilo på två veckor. Vilket resulterar i att jag bara har 700 gram kvar till mitt mål jag hade till den 14 mars. 

Därför har jag nu satt ett nytt mål och det är att gå ner ytterligare 5 kilo till den 14 mars. Vi får väl se hur det går. Kommer kämpa på så in i bomben men börjar stenhårt på måndag för då blir det gym plus powerwak varje dag. Kosten håller jag fast vid och ingen alkohol.

Tisdag

Ska iväg och gymma snart sen ska jag och mamma till centrum en snabbis sen ska vi vidare till haninge och handla. Imorgon eller senare idag måste jag göra omprov i min psykologikurs. Sämst menmen.

-18 cm!

På en vecka har jag minskat 18 cm sammanlagt. Så skönt att det händer grejer för annars hade jag nog gett upp för länge sen. Jag började ju med lchf för en vecka sen och det är jag glad över för i torsdags så hade jag gått ner 3 kilo.

Ska inte väga mig förän på torsdag och tills dess blir det att fortsäta som jag gjort nu med träning och kost. Kommer gymma på förmiddagen sen kommer jag gå en timmes promenad på eftermiddagen.

Ångest

Första ångestattacken på kanske två månader. Den kom smygandes redan imorse men nu brast det. Vet anledningarna så de är inget omedvetande mående. Skönt på ett sätt. Har fått så mycket energi nu när jag har mått bra så får panik så fort jag inte har något och göra.

LCHF

Jag har testat lchf flera gånger förut men bara orkat hålla ut några dagar pga mitt kolhydratsberoende. Började i måndags och har redan gått ner 2 kilo. Nu är jag på en vikt som jag inte haft på över 1,5 år vilket gör mig jätte glad. Började tillochmed gråta imorse för att jag blev så glad. Så många gånger som jag kämpat med att komma under det där sträcket och aldrig lyckats. Nu har jag gjort det och mer kilon ska bort.

Satte upp ett mål om att gå ner 5 kilo till 14 mars när jag flyttar till Norge och har redan avklarat 2 kilo och det är mer än en månad kvar tills flytten. Ska verkligen kämpa nu, jag känner inget sug efter kolhydrater över huvudtaget eller kan ju inte säga att jag inte skulle vilja äta pasta, ris, bröd osv men jag är så himla motiverad så jag är helt fokuserad på att inte äta det. Jag är så himla glad!!!

Bra dag!

I måndags började jag med LCHF och i måndags var de inte så jobbigt, i tisdags så hade jag sån huvudvärk och världens illamående, igår mådde jag faktiskt förvånansvärt bra, var lite hungrig när jag la mig men annars mådde jag varken illa eller hade huvudvärk. Tog en powernap igår på dagen för jag var så extremt trött men annars mådde jag bra. 

Idag har jag jag varken varit speciellt trött så har hunnit göra klart den här veckans uppgift och det var även sista uppgiften för den här kursen. Nu har jag bara ett slutprov kvar och så ska jag boka in ett betygssamtal med min lärare. Sen är jag klar med den kursen! På måndag börjar min psykiatri kurs och kommer pågå i 5 veckor. 



Tisdag

Träning, plugg och ja inte så mycket mer består mitt liv av just nu. Ska i alla fall iväg till centrum och uträtta lite ärenden om ett tag sen blir det hem och fortsätta plugga. Min kurs är slut den här veckan så vill få klart mina uppgifter inför provet som är på fredag. 

Träning!

Har varit duktig med träningen den här veckan. Har tränat tre dagar och ska träna imorgon med. Skulle ha tränat idag men har känt mig lite krasslig. Måste se till att bli bättre med vad jag äter också. Ska börja stenhårt från och med frukosten om några timmar. 

Sen imorgon blir det gymmet och filmkväll hos Johanna. På måndag ska jag ha besiktning av lägenheten samt tvättstugan och börja packa! Vill bli klar med allt så fort som möjligt får se om jag flyttar den här helgen eller näst sista helgen den här månaden. 



RSS 2.0