Blir inget USA trots allt.

CSN är dumma i huvudet. 

Dom kan inte bevilja mig ett lån inför höstterminen pga att jag pluggar just nu. Jag måste klara minst 200 poäng av 450 totalt. Jag pluggar 3 kurser just nu och alla avslutas den 31 maj. 


CSN vill alltså vänta till i juni innan dom kan ge mig ett officiellt beviljat brev från dom. Eller att jag visar ett bank brev på att jag har 150 000 kr på mitt konto. Vilket gör det iprincip omöjligt för mig att åka till USA. Ansökan till skolan i USA innehåller några steg. Först allmän information, sen application fee, document upload och sen ska man välja seminarium datum.

På seminariumet går dom igenom skolans regler och sånt för internationella studenter. Dom har bara ett visst antal datum och ett visst antal platser till detta. Efter jag har valt datum så kan dom som först skicka iväg mitt I-20 som jag behöver när jag ska boka tid hos amerikanska ambassaden för visum. 

Men tillbaka till det här med att jag behöver få ihop 200 poäng innan dom ger mig beviljat brev. Dom tycker att jag antingen ska göra klart en kurs så fort som möjligt vilket skulle vara omöjligt. Medicin? På riktigt. Det är inte en lätt kurs. Vård och omsorgsarbete? Det kräver jävligt mycket. Sen hälsopedagogiken, ja den skulle man väl kunna tenta jävligt fort men den är endast 100 poäng. Så det spelar liksom ingen roll. Allt det här innebär att jag,

kommer behöva skicka in mitt beviljade CSN brev fort som fan i juni.
behöva välja seminarium fort som fan i juni.
vänta på antagningspaketet från skolan i juni, det kan ta upp till en månad att få hem det och då är vi helt plötsligt i juli månad.
boka tid på ambassaden som oftast har en månads väntetid. 
välja 2 kurser som jag ska plugga, det finns INGA kurser i juni/juli.
Sen på skolan väljer man dom två sista kurserna, och det finns inga kurser att välja när man väl är på plats i skolan. Man kan komma i juli och det finns ändå inga kurser kvar.

Så som ni märker så känns det som att jag får lägga mina USA planer på vila ett tag till. Jag är sjukt ledsen och mår piss så idag kommer vara världens sämsta dag. Det är tur att jag älskar min klass. Annars hade jag inte orkat gå till skolan. 

Jag vet inte vad jag ska säga eller göra just nu. Finns liksom ingenting. Är helt tom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0