Ny blogg.

Jag har tidigare bloggat på en annan bloggportal men vill nu blogga på blogg.se just för att jag själv tycker att det är  den lättaste portalen och läsa inlägg på. Man kan trycka på en månad utan att behöva bläddra flera sidor. Alla inlägg är på en och samma sida under månaderna och man behöver bara scrolla. 

Om ni förstår vad jag menar.

Jag är i alla fall en 20-årig tjej som bor i Stockholm. Jag gick ut frisörlinjen i juni 2012 så är alltså utbildad frisör.  I juli förra året åkte jag iväg till USA och tanken var att jag skulle stanna där en längre tid. Tyvärr åkte jag hem pga  olika faktorer. Just nu pluggar jag till undersköterska på C3L i tyresö men kommer göra ett uppehåll i mina studier här i Sverige efter den här terminen anledningen är att jag har kommit in på Santa Monica college och kommer åka dit och plugga för att fullfölja min amerikanska dröm. 

Just nu väntar jag på besked från CSN som jag sedan ska skicka till skolan i USA. Efter det är det dags att välja seminarium datum och invänta antagningspaketet i brevlådan som innehåller mitt I-20. I-20 behöver jag för att boka tid hos ambassaden. Eftersom jag en gång varit i USA med studentvisum är jag orolig över att jag inte kommer få visum igen, men det ska inte vara något problem. Så när visumet är klart kan jag lugna mig och förberedda mig ännu bättre än sist.

Hoppas ni följer med mig genom den här resan! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0