Något jag inte ser framemot,

är att bli gammal alltså äldre än typ 60. Har enda sen jag varit liten haft en ångest för att bli gammal och ni kan ju kanske tänka er hur det blev värre när jag gick ut på praktik. Då växte den ångesten ännu mer. Nu jobbar jag med äldre personer flera gånger i veckan och de ger mig inte mindre ångest. Jag älskar att jobba med äldre människor men vill inte bli gammal själv. Jag vill inte bli sjuk och inte kunna klara mig själv.

En sak jag har lovat mig själv sen jag gick ut på praktik är att jag ska ta vara på tiden man har för den är värdefull. Jag vill göra precis allt det jag vill. Vill ha ut så mycket av livet än att skaffa ett fast arbete, barn och en lägenhet. Självklart vill jag ha allt det där men inte än på ett bra tag. Jag vill ta vara på varje sekund av livet och roliga saker. Jag är glad att min mamma fick mig när hon var ung för de gör så att risken minskar att jag behöver hälsa på henne på ett ålderdomshem. Vi kommer istället förhoppningsvis sitta där tillsammans. Det gör att jag önskar att jag fick barn för flera år sen egentligen just för att jag inte vill sätta ett barn till världen som sen ska behöva se mig sitta på ett ålderdomshem och inte minnas någonting. 

Nej fyfan. Det är fredag och jag ska göra det till ett bra minne! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0