Praktiken

Kommer ha praktik nu 14 dagar i sträck och jag har hittills avklarat 3 vilket innebär att det bara är 11 dagar kvar. Idag som alla andra dagar fick jag några egna patienter att ha ansvar över och det gick jätte bra. Får göra allt självständigt nu utan att min handledare är i rummet. Känns skönt att man har den tilliten. 

Idag fick jag ta kontroller som igår, alltså b-glukos, temp, saturation, blodtryck och puls. Sen har jag duschat, smörjt osv. Har kollat på massa olika såromläggningar idag så nu har jag bra koll på det. Det bästa med den avdelningen jag är på är att undersköterskorna där är dom som gör mest jobb. Dom tar alla kontroller, sköter sår, tar blodprover och andra prover. På de flesta avdelningar så är det sjuksköterskans uppgift. 

Jag tycker att jag har lärt mig hur mycket som helst på den här korta tiden. Det mesta har man ju kunnat sen tidigare men det är mycket nytt man lär sig och man får bättre rutin på allt. Jag verkligen älskar det här yrket!

Imorgon är det kvällspass med en tjej jag aldrig gått med förut. Tycker om och se hur olika alla jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0