LCHF

Jag har testat lchf flera gånger förut men bara orkat hålla ut några dagar pga mitt kolhydratsberoende. Började i måndags och har redan gått ner 2 kilo. Nu är jag på en vikt som jag inte haft på över 1,5 år vilket gör mig jätte glad. Började tillochmed gråta imorse för att jag blev så glad. Så många gånger som jag kämpat med att komma under det där sträcket och aldrig lyckats. Nu har jag gjort det och mer kilon ska bort.

Satte upp ett mål om att gå ner 5 kilo till 14 mars när jag flyttar till Norge och har redan avklarat 2 kilo och det är mer än en månad kvar tills flytten. Ska verkligen kämpa nu, jag känner inget sug efter kolhydrater över huvudtaget eller kan ju inte säga att jag inte skulle vilja äta pasta, ris, bröd osv men jag är så himla motiverad så jag är helt fokuserad på att inte äta det. Jag är så himla glad!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Heja vad du är duktig! :D glöm bara inte bort att de typ första fem kilona mest är vatten och vätska i kroppen som försvinner. Det syns snabbt men kan också komma tillbaka väldigt snabbt. Min vikt kan variera mellan 2-3 kilo upp/ner per dag beroende på när på dygnet jag väger mig! Så bli inte ledsen och tappa glöden om vågen skulle visa ett kilo upp någon dag. Vill inte dra ner din framgång på något sätt bara upplysa, om du nu inte redan visste :)
Kram!

Svar: Ja när jag försökt kämpa ner över det sträcket så pass länge så känns det riktigt bra. Jag vet allt sånt där så de jag gått ner hittills är bara vätska men har många kilo kvar att gå ner så kommer inte börja äta kolhydrater på ett bra tag. De är alltid kul med tips och råd så det tackar jag för :)
Jennifer Nordberg

2014-02-06 @ 22:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0