Lycklig

För första gången på riktigt länge så känner jag mig så lycklig. Jag trivs verkligen där jag är idag. Norge gjorde mig lycklig redan första gången jag var här i januari. De var som att en tyngd lyftes bort ifrån mina axlar. Jag hade bara varit i Oslo i 4 dagar när jag bestämde mig för att flytta hit. Åkte hem på söndagen och på måndagen hade jag sagt upp min lägenhet och det ångrar jag inte en sekund över att jag gjorde. 

De bästa valet har varit att flytta hit. Imorgon börjar jag min tredje vecka här och jag trivs bara mer och mer för varje dag som går. Jag är otroligt glad och tacksam över att jag fick jobb så fort som jag fick. Efter att bara varit här i några dagar så började jag jobba. Har alltid älskat och jobba med barn och det får jag göra nu, varje dag. 

Efter jobbet så tillägnar jag några timmar till plugg för jag pluggar faktiskt fortfarande heltid samtidigt som jag jobbar heltid. Tycker det går jätte bra och ser inga problem med det alls. 

Däremot så kommer jag efter dom tre kurser jag har kvar att ta en paus ifrån allt som har med pluggande att göra pga att jag inte har möjlighet till att göra en praktik i en kurs som jag måste avklara för att få fortsätta med tredje och sista terminen.Så det får bli ett halvårs uppehåll i studierna och bara fokusera på att jobba. 

Tanken är att jag ska försöka spara så mycket pengar som det bara går men nu under våren och sommaren så kommer jag gå bananas och spendera. Har aldrig haft ett heltidsjobb förut och därför aldrig tjänat pengar på riktigt så det tycker jag att jag är värd. I Oslo finns det tusen uteserveringar och de lär väl bli ett och annat besök där nu dom kommande månaderna. 

Så fort jag blivit frisk så ska jag börja gå PW varje dag så man kanske kan förbränna lite fett innan man ska börja gå lättklätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0